Hula – hop – jak używać? Jak dobrać odpowiedni rozmiar hula hop?

0
6

Hula – hop to nie tylko świetna zabawka dla dzieci. To doskonały przyrząd gimnastyczny, którego lista zalet jest bardzo długa! Sprawdź, jakie efekty daje stosowanie hula – hop i na co zwrócić uwagę – zarówno podczas zakupów, jak i podczas ćwiczeń.

Hula hop - gibcy.pl
Jakie są rodzaje hula – hop?

Na czym polega stosowanie hula – hop?

Kręcenie hula – hop jest bardzo proste, ale… dopiero wtedy, gdy już się tego nauczymy. Prawidłowa pozycja podczas kręcenia hula – hop biodrami wygląda następująco: stajemy w lekkim rozkroku, wysuwając jedną nogę nieco do przodu. Kolana delikatnie ugięte. Trzymamy obręcz na wysokości talii, przykładając ją z tyłu, do pleców. Wprawiamy ją energicznie w ruch. Poruszając biodrami do tyłu i do przodu, utrzymujemy hula – hop w ruchu.

Ważne: nie należy zrażać się pierwszymi niepowodzeniami. Wystarczy „zaskoczyć”, w jaki sposób się poruszać. Potem wszystko wydaje się łatwe!

Jakie hula – hop wybrać i kupić?

Te niezwykle kolorowe i miłe w dotyku przyrządy dostępne są obecnie w kilku wersjach. Najprostsze hula – hop jest wykonane z gładkiego plastiku. Obręcze do masażu natomiast mogą mieć różnego rodzaju wypustki. Łagodnie pofalowane wnętrze hula – hop wykonuje delikatny masaż. Silniejszy masaż zapewniają przyrządy z kulkami, a nawet „kolcami”. W sklepach można też znaleźć hula – hop z magnesami.

Czy to naprawdę działa? O efektach

Kręcenie hula – hop wymusza stałe napięcie mięśni brzucha, pleców, ud i pośladków. Dzięki temu systematyczne ćwiczenia pozwalają zrzucić zbędne kilogramy, a sylwetka nabiera ładnych kształtów.

Po co wypustki?

Kulki i wypustki, w jakie mogą być wyposażone niektóre modele hula – hop poprawiają dodatkowo krążenie krwi, zapobiegają powstawaniu zakrzepów, a także pomagają zmniejszyć cellulit. W sklepach znajdziemy obręcze z jednym lub dwoma rzędami kulek lub wypustek.

Czy wiesz, że…

…„efektami ubocznymi” ćwiczeń z hula – hop jest pomoc w likwidowaniu zaparć i… relaks?

Do czego służą magnesy w hula – hop?

Magnesy w obręczach mają podobne zadanie jak w innych masażerach. Jak twierdzą producenci, ich działanie tworzy pole magnetyczne, które wzmacnia układ odpornościowy i poprawia metabolizm.

Jak ćwiczyć, by hula – hop przyniosło spodziewane rezultaty?

Jak w przypadku wszystkich ćwiczeń mających na celu poprawę naszej sylwetki i wzmocnienie mięśni, konieczna jest systematyczność. Na szczęście trening z hula – hop nie musi być długi, dlatego na pewno znajdzie się na niego czas nawet codziennie. Na początku kręci się obręczą kilka minut, a następnie stopniowo wydłuża czas ćwiczeń do 20 minut dziennie.

Nie dłużej?

Hula – hop wywiera duży nacisk na ciało, dlatego producenci obręczy, zwłaszcza tych z masującymi wypustkami, ostrzegają, że po pierwszych treningach można zauważyć na ciele siniaki. Nie wolno się nimi zrażać! Po pewnym czasie, gdy ciało przyzwyczai się do ćwiczeń, przestaną się pojawiać.

Tylko biodra?

Kiedy już opanujemy podstawowe ruchy bioder, pozwalające utrzymać hula – hop w stałym ruchu, warto włączyć do pracy również i inne części ciała. To będzie wyzwanie, ale – mówimy to z doświadczenia – nie tak duże, jak podstawowa nauka kręcenia obręczą biodrami, a poza tym będzie to świetne urozmaicenie treningu.

Po zdobyciu pewnej wprawy będziesz mistrzem w:

  • Kręceniu obręczą na szyi,
  • Kręceniu obręczą rękami, a także
  • W przemieszczaniu obręczy wzdłuż ciała bez pomocy rąk.
  • Zaczniesz od kręcenia obręczy na szyi, by przejść przez pas barkowy, a następnie klatkę piersiową, talię, biodra, a na koniec kręcić nią na udach i kolanach. A także z powrotem!
  • W ten sposób wykonasz masaż i trening całego ciała jednocześnie!

    Hula hop - gibcy.pl
    Jakie hula – hop wybrać?

    Jak dobrać wielkość hula – hop?

    Istnieje prosty sposób na dobranie odpowiedniej wielkości hula – hop. Stawiamy je bokiem przy sobie i opieramy o nogę. Jeśli obręcz sięga nam do biodra, to jest to nasz rozmiar. Większym będzie nam trudno kręcić, a mniejsze nie przyniesie żadnych rezultatów.

    Garść danych

    Klasyczne hula – hop mają średnicę 70 – 80 cm. Obecnie produkowane hula – hop sportowe są większe. Ich średnica wynosi 90 – 110 cm. Taka obręcz umożliwia wymuszenie większego wysiłku, a co za tym idzie, szybszego spalania kalorii.

    Czy waga hula – hop ma znaczenie?

    Według specjalistów, jeśli hula – hop ma przynieść spodziewane rezultaty, powinno ważyć w granicach 1,5 – 2 kg. Stąd, dobre obręcze mają dodatkowe obciążenie.

    Kompaktowe hula – hop

    Zastanawiasz się, gdzie umieścisz w mieszkaniu taki przyrząd? Potrzebujesz na niego naprawdę niewiele miejsca. Hula – hop z masażerem można rozłożyć na kilka (na przykład 8!) części, dzięki czemu z łatwością włożymy je nawet do niewielkiej szuflady.

    Producenci i cena hula – hop

    Producenci przyrządów gimnastycznych, którzy mają w swoje ofercie hula – hop to między innymi Axer, Body Sculpture, Kettler, inSPORTline, Allright czy Hop – Sport. Za najtańszą obręcz zapłacimy około 10 złotych. Hula – hop z masażem i obciążeniem może kosztować nawet 160 złotych.

    Zobaczcie przykładowe ćwiczenia z użyciem hula hop:

    Dajcie znać w komentarzach co sądzicie o stosowaniu hula hop do ćwiczeń.

    LEAVE A REPLY

    Please enter your comment!
    Please enter your name here