Drążek rozorowy do podciągania

0
40

Chcesz wzmocnić i wyrzeźbić mięśnie ramion, grzbietu, nóg i brzucha? Ten prosty i zajmujący niewiele miejsca przyrząd jakim jest drążek do podciągania Ci to umożliwi!

W zależności od ustawienia rąk i rodzaju ćwiczeń, możesz wykonywać dzięki niemu trening wszystkich tych części ciała. A dodatkowo, będziesz podnosić ciężar całego ciała (niejednokrotnie), co jest nie tylko uznawane za przejaw dużej siły, ale też – co tu dużo kryć – daje mnóstwo satysfakcji.

Przedstawiamy więc drążek do podciągania – jego rodzaje i cechy, a także garść ćwiczeń, jakie można na nim wykonywać.

drążek do podciągania
Drążek do podciągania – Zobacz jaki wybrać aby cena była dobra i efekty zadowalające!

Trenuj całe ciało

Choć może się wydawać, że podnoszenie się na drążku angażuje tylko mięśnie rąk i pleców, nic bardziej mylnego. Wystarczy choćby raz spróbować wykonać takie ćwiczenie, by przekonać się, że mięśnie całego ciała walczą o to, by się unieść. Ale oczywiście plecy i ramiona poddane są tu największym obciążeniom.

Czy drążek służy tylko do podnoszenia się?

Oczywiście nie.

Doskonale sprawdzi się też jako przyrząd do ćwiczeń mięśni brzucha. Wystarczy w zwisie unosić nogi – ugięte lub proste.

Jaki drążek do podciągania wybrać i kupić?

Dla osób początkujących najlepszy będzie drążek rozporowy – wystarczy go zamontować w futrynie pomiędzy drzwiami. Osoby bardziej zaawansowane, podnoszące wraz z ciężarem swojego ciała dodatkowe obciążenie, wybiorą drążek do ćwiczeń mocowany do sufitu lub ściany (lub ścian – w przypadku drążków narożnych).

Takie drążki mogą być zupełnie proste, mieć lekko zagięte do dołu końce lub też zawierać dodatkowe uchwyty.

Drążek rozporowy do podciągania

Drążek rozporowy montuje się z łatwością, nie potrzebujemy nawet żadnych narzędzi. Rozkręca się go na szerokość futryny i dzięki sile rozpierania utrzymuje się w miejscu.

Może unieść nawet do 100 kg.

Drążki rozporowe do ćwiczeń wyposażone są w regulację szerokości, na przykład od 60 do 110 cm. Standardowa szerokość futryny to jednak 80 cm i na takiej szerokości podciąganie w szerokim nachwycie nie będzie dla wielu osób możliwe.

Mimo to nie można nie wspomnieć o niewątpliwych atutach drążka rozporowego do podciągania: brak ingerencji w ściany i sufit, łatwy montaż i demontaż, a także niska cena sprawiają, że cieszy się on największą popularnością wśród fanów ćwiczeń siłowych.

Drążek do ćwiczeń
Drążek do ćwiczeń – Jak poprawnie się podciągać? Sprawdź!

Drążek montowany do ściany lub sufitu

Taki drążek do podciągania może udźwignąć nawet do 250 kg. Montuje się go na kołki rozporowe – oczywiście do ściany lub do sufitu. Ciekawym rozwiązaniem są też drążki narożne – jeśli tylko mamy wolny kąt pokoju.

Drążki montowane w ten sposób można często spotkać z dodatkowymi elementami lub udogodnieniami, choć… wielu specjalistów twierdzi, że nie są to udogodnienia, a jedynie utrudnienia. Zdanie to podzielają opinie użytkowników na forach.

Zobaczmy!

Drążek z dodatkowymi uchwytami

Dodatkowe uchwyty pozwalają na podciąganie się chwytem młotkowym. Jednak konstrukcja taka uniemożliwia z kolei złapanie drążka nachwytem i podchwytem w miejscach, gdzie są właśnie te dodatkowe uchwyty. Jeśli jednak mimo wszystko zależy nam na takim drążku, warto sprawdzić, czy można swobodnie chwycić go w miejscu najbardziej dla nas naturalnym w klasycznym nachwycie. Może się okazać, że właśnie w tym miejscu znajdują się dodatkowe elementy.

Jednak to nie wszystko.

Drążek z zagiętymi końcami

Wygięcie drążków na końcach ma sprawić, że chwyt będzie bardziej komfortowy. Tu z kolei opinie są podzielone. Część ćwiczących na drążku osób chwali sobie takie rozwiązanie, podczas gdy inni twierdzą, że nie ma różnicy w komforcie, albo wręcz, że ćwiczenie na prostym drążku jest dla nich bardziej naturalne i wygodne.

Część chwytna drążka

Ten niepozorny, jak mogłoby się zdawać, szczegół jest wbrew pozorom niezwykle pomocny. Chodzi o uchwyty z miękkiej pianki, które można znaleźć w większości sprzedawanych w sklepach drążków. Zapobiegają ślizganiu się rąk, zapewniają pewniejszy chwyt i pozwalają uniknąć odcisków. Dzięki temu będziemy mogli zrobić więcej powtórzeń. Często bowiem większym problemem przy podnoszeniu jest ból i ślizganie się rąk na drążku niż brak siły.

drazek do podciagania
Drążek do podciągania to dobra inwestycja w swoje mięśnie i sprawność!

Ćwiczenia na drążku

Jakie ćwiczenia można wykonywać na drążku? Podstawowym ćwiczeniem jest tu oczywiście podciąganie, które może być wykonywane w nachwycie lub podchwycie. Ponadto, można stosować chwyt wąski, średni i szeroki.

Na poniższym filmie instruktażowym zobaczysz najpopularniejsze błędy popełniane podczas podciągania na drążku. Zobaczysz także jak prawidłowo podciągać się aby ćwiczenia miały sens:

A co z mięśniami brzucha?

Tu doskonale sprawdzają się podnoszenia nóg – ugiętych do brzucha lub wyprostowanych do pozycji L – hold (pod kątem prostym) lub V – hold (jeszcze trochę wyżej).

Warto podkreślić to, co wspomnieliśmy już na początku. Każde ćwiczenie wykonywane na drążku, czy to wzmacniające szczególnie mięśnie ramion i pleców, czy też nóg i brzucha, angażuje do wysiłku całe ciało. Dzięki temu trening taki jest bardzo efektywny.

Producenci i cena drążków do podciągania

Popularni producenci drążków do podciągania, zarówno rozporowych, jak i montowanych do sufitu lub ściany, to Kettler, Gregster, Capital Sports, inSPORTline, Magnus czy Taurus. Cena najtańszego drążka to zaledwie 30 złotych. Najdroższe mogą jednak kosztować nawet 800 złotych.

Jeśli nadal zastanawiasz się, jaki wybrać drążek, zapraszamy do zapoznania się z produktami w naszych rankingach. Można w nich sprawdzić dane techniczne, cenę, a także porównać opinie użytkowników.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here