Jakie ćwiczenia na cellulit na udach i pośladkach będą najlepsze i skuteczne? Bieganie czy przysiady?

0
63

Stosowanie specjalnych balsamów i kremów na cellulit, zabiegi, dieta i odpowiednie nawodnienie organizmu to doskonałe sposoby na pozbycie się cellulitu. W całym tym arsenale środków nie może jednak zabraknąć ćwiczeń na cellulit.

Nie tylko przyspieszą one wygładzenie skóry, ale także wzmocnią i wysmuklą całe ciało.

Jakie ćwiczenia na cellulit wykonywać, by pozbyć się cellulitu z ud, pośladków, brzucha, a także ramion czy nóg?

Przedstawiamy kilka sprawdzonych zestawów ćwiczeń opracowanych specjalnie z myślą o pozbywaniu się cellulitu z wybranych partii ciała.

Ćwiczenia na cellulit
Skuteczne ćwiczenia na cellulit / Zobacz jakie ćwiczenia wybrać i jak je prawidłowo robić.

Jakie ćwiczenia na cellulit są najlepsze?

Przed przystąpieniem do ćwiczeń warto zapamiętać kilka zasad. Ważna jest systematyczność. Ćwiczenia na cellulit wykonujemy co najmniej 3 razy w tygodniu po co najmniej 40 minut.

Ważna informacja!

Organizm zaczyna spalać tłuszcz dopiero po 30 minutach intensywnego ruchu. Ponadto, skupiamy się na tych partiach ciała, na których występuje cellulit, ale angażujemy całe ciało. To pozwoli nam wysmuklić sylwetkę i poprawić krążenie.

Ćwiczenia antycellulitowe
Ćwiczenia antycellulitowe

Rozgrzewka i stretching w ćwiczeniach na cellulit

Każda intensywna aktywność fizyczna wymaga przeprowadzenia rozgrzewki i nie inaczej sprawa wygląda w przypadku ćwiczeń na cellulit. Taka rozgrzewka powinna trwać co najmniej 15 minut. W tym czasie wykonujemy skłony, wymachy, pajacyki i skoki na skakance. Dobrą rozgrzewkę będzie też stanowić jazda na rowerku stacjonarnym i bieg na bieżni. Po zakończonej sesji ćwiczeń na cellulit wykonujemy stretching, który doskonale służy rozluźnieniu mięśni i wyciszeniu.

Ćwiczenia na cellulit na brzuchu

Jak łatwo się domyślić, w walce z cellulitem na brzuchu najlepiej sprawdzą się tak zwane brzuszki, jednak tu trzeba uważać. To ćwiczenia, które często obciążają kręgosłup, dlatego osoby, które wcześniej nie ćwiczyły, powinny do nich podchodzić z ostrożnością.

Jakie ćwiczenia na brzuch służą redukcji cellulitu?

  • Przez dwie minuty wykonujemy krótkie, mocne spięcia mięśni brzucha w pozycji jak do brzuszków. Tułów unosimy tylko do połowy.
  • Siedząc na macie ze zgiętymi nogami i stopami ustawionymi blisko siebie, unosimy nieco stopy do góry i skręcamy tułów na prawo i lewo ze splecionymi rękoma. To ćwiczenie także wykonujemy przez dwie minuty.

Ćwiczenia na cellulit na pośladkach

Osoby, które chcą się pozbyć cellulitu z pośladków, powinny wypróbować następujące ćwiczenia:

  1. Stajemy w rozkroku i wykonujemy przysiad w taki sposób, by pośladki znalazły się na wysokości kolan. W takiej pozycji wytrzymujemy minutę.
  2. Stojąc w pozycji wyprostowanej, podnosimy nogę do góry w bok tak wysoko, jak damy radę. Pamiętamy o tym, by stopa była skierowana przy tym palcami do przodu. Opuszczamy. Ćwiczenie wykonujemy przez jedną minutę, a następnie zmieniamy nogę.
  3. Wymienione ćwiczenia przeplatamy ćwiczeniami cardio: podskoki, przysiady, unoszenie nóg w pozycji półleżącej, pajacyki.
Przysiady a cellulit
Przysiady a cellulit / Jakie ćwiczenia wykonywać na cellulit na udach i nogach?

Ćwiczenia na cellulit na udach

Chcąc zredukować cellulit na udach, najlepiej zastosować wypady i przysiady:

  • Przysiady na cellulit, które stanowią zmodyfikowaną wersję popularnych przysiadów. W pozycji stojącej, ze stopami ustawionymi na zewnątrz, wykonujemy przysiady przez dwie minuty. Pamiętamy o zachowaniu odpowiedniej pozycji: plecy proste, ściągnięte łopatki, biodra wysunięte do tyłu, napięte mięśnie brzucha. Pilnujemy, by kolana nie wychodziły poza linię stóp.
  • Wypady wykonywane z pozycji stojącej ze splecionymi z przodu dłońmi. Ćwiczenie polega na wystawianiu do przodu jednej nogi i przenoszeniu na nią ciężaru. W takiej pozycji pozostajemy przez 10 sekund, a następnie wracamy do pozycji wyjściowej i zmieniamy nogę. Wykonujemy 10 wypadów na każdą nogę.

Przysiady i wypady na cellulit najlepiej jest przeplatać ćwiczeniami cardio. Na przykład: 10 wypadów, 2 minuty pajacyków, 2 minuty przysiadów na cellulit, 2 minuty podskoków. Serie takie powtarzamy co najmniej przez 40 minut.

Skuteczne ćwiczenia na cellulit na udach i pośladkach

Tu przedstawimy jedno, bardzo skuteczne ćwiczenie, które będzie od nas wymagać dokładności. Kładziemy się na macie z rękami wzdłuż tułowia. Uginamy nogi i stawiamy stopy na wysokości bioder. Podnosimy do góry miednicę, jednocześnie napinając pośladki (wdech). Następnie opuszczamy (wydech). Takie ćwiczenie powtarzamy 10 razy, a w czasie jego wykonywania staramy się, by plecy, barki i głowa przylegały do podłogi. Opuszczając miednicę, staramy się, by nie dotykała maty; od razu podnosimy ją do góry.

Bieganie a cellulit
Bieganie a cellulit / Jakie ćwiczenia na cellulit na pośladkach?

Ćwiczenia na pozbycie się cellulitu na nogach

W przypadku cellulitu na nogach najlepiej sprawdzają się dwa ćwiczenia, które przedstawiamy poniżej:

  • W pozycji półleżącej na boku unosimy nogę do góry i opuszczamy. W tym ćwiczeniu ważne jest zachowanie odpowiedniej pozycji nogi podczas unoszenia: kolano i palce stóp skierowane są do przodu. Ćwiczenie wykonujemy przez minutę.
  • Pozostajemy w takiej samej pozycji i przenosimy nogę na przemian raz do tyłu, raz do przodu. To ćwiczenie także wykonujemy przez minutę, po czym zmieniamy stronę i wykonujemy ćwiczenie drugą nogą.

Ćwiczenia na pozbycie się cellulitu na ramionach

Do ćwiczeń na cellulit na ramionach przydadzą nam się hantle albo półlitrowe butelki z wodą.

Oto nasze propozycje:

  1. Stoimy w pozycji wyprostowanej, trzymając w rękach ciężarki (na początek wystarczą półkilowe) lub obciążniki na ręce. Wyciągamy ręce przed siebie i zginamy je w łokciach pod kątem prostym. Przenosimy ręce na boki i łączymy je. Ćwiczenie to wykonujemy przez 30 sekund, robimy 15 sekund przerwy i powtarzamy.
  2. Stojąc w pozycji wyprostowanej, uginamy ręce z hantlami w łokciach, napinając w tym samym czasie bicepsy. Takie ćwiczenie wykonujemy przez dwie minuty na każdą rękę lub też dwiema rękami jednocześnie.

Jeśli chcesz skutecznie pozbyć się cellulitu to koniecznie zajrzyj na stronę https://celustop.pl/cwiczenia-na-cellulit/ poświęconej nie tylko ćwiczeniom na cellulit ale także kosmetykom, diecie oraz innym sposobom na skuteczną walkę z cellulitem!

Jakie dodatkowe ćwiczenia można wykonywać na cellulit?

Redukcja cellulitu w wyniku wykonywania ćwiczeń, jakie zaprezentowaliśmy powyżej, to tylko jeden z efektów. Dzięki nim wzmacniamy mięśnie, rzeźbimy sylwetkę i poprawiamy swoją kondycję. Doskonałe rezultaty przyniosą również ćwiczenia interwałowe na cellulit, a także ćwiczenia z hula hop (zwłaszcza z masażerem na cellulit!).

Bieganie na cellulit to kolejna forma ruchu, która przyniesie nam wszechstronne korzyści. Trzeba jednak pamiętać, że osoby, które zaczynają biegać, powinny skonsultować swoje treningi ze specjalistą.

A jakie są Wasze ulubione… a raczej skuteczne ćwiczenia antycellulitowe? Dajcie znać w komentarzach!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here